Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: september 2013

Kategori: Månadsrapport

Jaha, då var det åter dags att summera månaden som gått. Läsningen har fått stå tillbaka lite för min del, för jobbet och en liten resa fick komma i första hand nu i september. Det har dock blivit en del läst ändå.
 
Lästa böcker i september:
 
44. "Stolthet och fördom" av Jane Austen. Betyg: 4/5
45. "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman. Betyg: 1/5
46. "En engelsman i Paris" av Nicolas Barreau. Betyg: 4/5
47. "Springfloden" av Cilla & Rolf Börjlind. Betyg: 4/5
48. "Fördelarna med en kollaps" av Jonathan Tropper. Betyg: 4/5
 
Jag trodde faktiskt inte att jag läst fem böcker i september, för det kändes som färre. Dock måste jag säga att månadens böcker har varit riktigt bra överlag, med flera 4-poängare, och dessutom är det många för mig nya författare som överraskat riktigt ordentligt och vars böcker har varit oväntat bra. Sådant är ju alltid roligt. Månadens svarta får blev nog "Min mormor hälsar och säger förlåt" som inte alls föll mig i smaken. Men det krävs mer än så för att rucka på mina höga tankar om Backman!
 
Nu önskar jag mig ett riktigt höstigt väder, gärna ordentligt höstrusk med kulna dagar och en del regn som smattrar mot fönsterrutorna, inför oktoberläsningen :)
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Skönt med såpass mycket bra böcker :) Vill läsa samtliga faktiskt, hehe!

    Svar: Och jag gillade samtliga utom Backmans bok, tyvärr...
    CAROLINE

    2013-10-01 | 11:02:41
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Carro säger:

    Jag tycker också alltid att det känns som om man läser färre böcker än vad man gör.. Minnet är bra men kort ;)

    Svar: Med betoning på "kort" när det gäller mitt minne, haha!
    CAROLINE

    2013-10-02 | 08:57:47
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Elina säger:

    Jag som gav Min mormor... 5 av 5 :)

    Svar: Ja det är galet att man kan tycka så olika om en och samma bok, men det är väl på nåt vis det som är tjusningen :)
    CAROLINE

    2013-10-02 | 11:31:07
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: