Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Otrohet"

Kategori: Bokrecensioner

Bazar Förlag var man vänlig nog att skicka mig ett recensionsexemplar av Paulo Coelhos senaste bok, "Otrohet". Tack snälla!
 
Beskrivning från förlaget:
 
I alla andras ögon lever Linda det perfekta livet: ett lyckligt äktenskap, barn och framgångsrik karriär. Men vad Linda känner är en enorm apati. Och så en dag, ett möte från förr, som förändrar allt. Som får långtgående konsekvenser och som ofrånkomligen leder till en total rannsakelse av sig själv. 
 
 
Som bokbloggare får jag ju nästan skämmas när jag säger att det här är det första jag läst av Paulo Coelho. Men säkerligen inte det sista. Boken sträckläste jag på en dag, tack vare Coelhos lättflytande språk och hans förmåga att skriva enkelt och sakligt, utan att det för den sakens skull känns simpelt eller trist. Jag skulle dessutom tro att själva ämnet - otrohet - är något som många läsare berörs särskilt av, eller känner igen sig i. Karaktärerna känns både äkta och relevanta, och mellan raderna återfinns ett viktigt budskap som de flesta av oss säkerligen kan ta till oss.
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    har bara läst en av Coelhos böcker, men hittade några till på loppis så de skall läsas framöver.

    2014-09-10 | 23:21:13
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Zelly säger:

    Jag gillar hans böcker, har läst ganska många faktiskt. Jag håller inte med alla gånger men han ger mig en tankeställare rätt så ofta ändå.

    2014-09-12 | 20:45:00
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se
  • Julia säger:

    Jag har läst 'Veronika bestämmer sig för att dö' men det blir helt klart fler framöver. Grymt bra bok!

    2015-01-25 | 11:13:25
    Bloggadress: http://bookclubben.blogg.se

Kommentera inlägget här: