Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: oktober 2013

Kategori: Månadsrapport

Oktober blev en medioker läsmånad med fem lästa böcker. Det blev dock månaden då jag nådde upp till 52-boksgränsen - ett mål som jag hade hoppats nå först i slutet på december, så det känns både roligt och skönt.
 
Lästa böcker i oktober:

49. "Hjärta av jazz" av Sara Lövestam. Betyg: 3/5
50. "Larma, släcka, rädda i Rosengädda" av Emma Hamberg. Betyg: 3/5
51. "Paganinikontraktet" av Lars Kepler. Betyg: 2/5
52. "För dig blottad" av Sylvia Day. Betyg: 4/5
53. "Smokin' Seventeeen" av Janet Evanovich. Betyg: 4/5
 
Även om bokkvaliteten var högst medelmåttig i början av månaden, jämnade det ju åtminstone ut sig lite på slutet. Månadens bästa bok är utan tvekan "Smokin' Seventeen" och det känns tillochmed mer tomt än vanligt nu när man vet att man får klara sig utan "vännerna" i Trenton ett tag framöver...
 
Jaha, då tar vi itu med novemberböckerna, då! :)
 
/Carro
 
 
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Hm får kanske ge Evanovichs böcker en chans någon gång :)

    Svar: Jaaa! :D Men läs dem i så fall i rätt ordning, det är min rekommendation.
    CAROLINE

    2013-11-01 | 11:54:15
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Elina säger:

    Jag har för dig blottad hemma, men oläst. Får ta och läsa den snart :)

    Svar: Ja men det tycker jag :) Den var helt klart läsvärd!
    CAROLINE

    2013-11-01 | 13:14:32
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • Gia säger:

    För dig blottad väntar på mig i bokhyllan, hoppas på att hinna läsa den snart :)

    Svar: Hoppas du tycker lika mycket om den som jag då :)
    CAROLINE

    2013-11-01 | 13:26:47
    Bloggadress: http://bokfrossa.wordpress.com
  • Linda säger:

    Jag är nyfiken på Smokin´Seventenn men finns den på svenska?

    Svar: Nej den gör tyvärr inte det... De tretton första böckerna finns på svenska, men de resterande (hittills nr 14-20) finns bara på engelska...
    CAROLINE

    2013-11-01 | 14:21:45
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se
  • Monika säger:

    Om den sjuttonde boken i en serie är bäst så måste ju detta vara en fullständigt vidunderlig serie. Får nog ta och läsa första delen nästa år då :)

    Svar: Jag vet inte om den sjuttonde var den bästa av dem alla, men den var helt klart den bästa på länge!
    CAROLINE

    2013-11-01 | 17:18:16
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Har inte börjat läsa mina böcker av Lars Kepeler ännu. Måste göra det snart!

    Svar: Ja gör det, så får vi se om du gillar dem eller ej. De är lite speciella, nämligen!
    CAROLINE

    2013-11-03 | 16:43:13

Kommentera inlägget här: