Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: juni 2013

Kategori: Månadsrapport

Jag jobbar så mycket för tillfället att månadsskiftet gått mig helt förbi. Tur att ni andra har koll... När jag såg att månadsrapporterna började dyka upp på bokbloggarna insåg jag plötsligt att juni är förbi.
Här kommer i alla fall min månadsrapport för juni.
 
Lästa böcker i juni:
 
24. "Inferno" av Dan Brown. Betyg: 4/5
25. "Vinteräpplen" av Josefine Sundström. Betyg: 5/5
26. "Den femte årstiden" av Mons Kallentoft. Betyg: 3/5
27. "Värdshuset" av Nora Roberts. Betyg: 5/5
28. "Nattfåk" av Johan Theorin. Betyg: 4/5
 
Med tanke på hur mycket jag jobbat får jag nog vara nöjd, eller mer än nöjd, med fem lästa böcker i juni. Framförallt är jag nöjd med hur bra  böcker jag läste. En trepoängare, två fyrapoängare och två fempoängare är inte dåligt! Till månadens bästa bok utser jag "Vinteräpplen". Jag har en känsla av att den kommer stå sig länge. Den lär med största sannolikhet dyka upp på listan över de absolut bästa böckerna jag läst i år. Än så länge har jag inte läst någon som är bättre, i alla fall!
 
Nu blickar vi mot juli-läsningen. Tyvärr ska jag jobba ännu mer denna månad. Dubbel heltid. Det innebär att det inte lär bli mycket tid - eller ork, antar jag - över för läsningen. Men jag ska göra mig bästa. Of course.
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Flott oppsummering! Jeg leste "Vinteräpplen" for noen år siden og elsket den :) Legg gjerne igjen en link på min blogghopp i dag, hilsen Anette :)

    Svar: Tack! Okej, det ska jag göra!
    CAROLINE

    2013-07-03 | 10:32:16
    Bloggadress: http://www.anettesbokboble.blogspot.no
  • Lesehesten säger:

    Juni forsvant vedig fort for meg også, juli kom liksom helt uten forvarsel. Av disse har jeg lest Inferno, som jeg syns er den beste boken jeg har lest i år :)

    Svar: Dan Brown är ett säkert kort när det kommer till sommarläsningen :)
    CAROLINE

    2013-07-04 | 08:24:50
    Bloggadress: http://lesehestenblogg.wordpress.com
  • Pia säger:

    Det er kjekt når man leser så mange gode bøker! Jeg har lest mye Theorin i det siste, og han har blitt en god favoritt. Av de bøkene jeg har lest av ham, er Skumringstimen min favoritt. Denne Vinteräpplen må jeg se nærmere på, blir nysgjerrig når både du og Anette skryter sånn av den!
    God sommer!

    Svar: Ja läs "Vinteräpplen", den var underbar! :)
    CAROLINE

    2013-07-04 | 20:19:49
    Bloggadress: http://piaskulturkrok.blogspot.no
  • Isabella säger:

    Fin oppsummering!:) Gleder meg til å lese Inferno selv:) Johan Theorins bok har jeg lest og den likte jeg også godt:) Ønsker deg en flott juli måned videre!:)

    Svar: Tack detsamma, snälla du!
    CAROLINE

    2013-07-10 | 11:23:36
    Bloggadress: http://graabekkasbokblogg.blogspot.no/

Kommentera inlägget här: