Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 21 januari

Kategori: Top ten tuesday

 
Det är tisdag idag, som bekant, och därmed dags för en ny Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish. Denna tisdag skall vi presentera tio saker som står på våra läseönskelistor (reading wishlists).
 
1. Svensk chick lit av god kvalitet
Det finns inte så många svenska chick lit-författare, och jag skulle önska att fler sådana fick plats på bokmarknaden.
 
2. Fler böcker i sjukhusmiljö
Jag är väl arbetsskadad, men jag är barnsligt förtjust i böcker som utspelar sig på sjukhus - särskilt om de är trovärdiga, dvs om författaren är någorlunda insatt. Ett exempel på sådana böcker är Katerina Janouchs böcker om barnmorskan Cecilia Lund.
 
3. Obegränsat med Janet Evanovich-böcker
En av mina absoluta favoritförfattare är amerikanskan Janet Evanovich. Hennes serie om prisjägaren Stephanie Plum är så fantastiskt bra att jag gärna skulle önska att det fanns obegränsat antal böcker i serien.
 
4. Nyupptäckta Astrid Lindgren-böcker
Tänk om man hittade en hel drös med outgivna Astrid Lindgren-böcker i klass med Barnen i Bullerbyn, Madicken på Junibacken, Vi på Saltkråkan etc, och så gav man ut dem... Vilken dröm!
 
5. Fler roliga böcker
Det finns få saker som är så avkopplande som att läsa en rolig bok. Och där lyckas jag automatiskt få in Janet Evanovich på listan igen, för hennes böcker är sinnessjukt roliga =)
 
Ja, det blev visst inte mer än fem punkter på önskelistan, men det får väl räcka. Nu ska jag spana in era önskelistor.
/Carro
 

Kommentarer

  • Lottens Bokblogg säger:

    Jag fegade ur den här veckan, den enda punkten som jag kom på liknade din punkt 2, dvs sådana som utspelar sig i min arbetsmiljö ;-)

    Svar: Det var ett svårt tema denna veckan, jag var närapå att stå över, jag också...
    CAROLINE

    2014-01-21 | 10:55:03
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Monika säger:

    Roliga böcker önskar jag mig också, och då menar jag roliga utan att vara buskis :)

    Svar: De är ju tyvärr alltför sällsynta. Men önska kan man ju alltid =)
    CAROLINE

    2014-01-21 | 17:04:11
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Anna A säger:

    Fick min första Evanovich i julklapp, hoppas på att älska lika mycket som alla andra verkar göra, tror inte jag läst om någon som inte gillar

    2014-01-21 | 22:33:01
    Bloggadress: http://annasbokprat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: