Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Nya" författare 2013

Kategori: Allmänt

Under år 2013 läste jag totalt 62 böcker, och av dessa var 26 skrivna av för mig nya författare, dvs författare som jag aldrig tidigare läst något av.
 
År 2013:s för mig nya författare var (i den ordning jag läste dem):
 
Allison Pearson
 
Agneta Sjödin
 
Dennis Lehane
 
Kami Garcia & Margaret Stohl
 
Malin Persson Giolito
 
Madeleine Wickham
 
Jussi Adler-Olsen
 
Fredrik Backman
 
Sylvia Day
 
Marianne Cedervall
 
Josefine Sundström
 
Nora Roberts
 
Saskia Walker
 
Jojo Moyes
 
Anders De La Motte
 
Camilla Grebe & Åsa Träff
 
Jane Austen
 
Nicolas Barreau
 
Cilla & Rolf Börjlind
 
Jonathan Tropper
 
Sara Lövestam
 
Håkan Nesser
 
Elly Griffiths
 
Ida Axelsson
 
Scarlett Bailey
 
Linwood Barclay
 
 
Jag är nöjd med att närapå hälften av böckerna jag läst i år är skrivna av för mig nya författare. Dessutom hamnade sju av dessa på årets tio-i-topp-lista! Det är ju ett strålande betyg för dessa "nykomlingar"! (Ja, nykomlingar i min värld, alltså.) 
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Det är ju kanonbra! Ingen aning om hur många nya jag hade faktiskt :O

    Svar: Ja, det var bättre än väntat :)
    CAROLINE

    2014-01-02 | 12:25:40
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
  • Lena säger:

    Har också läst en hel del nya författare under 2013 och utav de bästa böckerna under året var faktisk fem av författare jag inte läst tidigare!

    Svar: Det är ett intressant fenomen. Undrar om det ska bli samma sak i år...
    CAROLINE

    2014-01-02 | 15:18:01
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: