Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Mina bokliga mål för 2014

Kategori: Allmänt

Jag tänkte att jag skulle strukturera mig lite genom att plita ner mina bokliga mål inför 2014. ("Mål" känns bättre än "löften".) Jag var ju inne på det här temat i den senaste Bokbloggsjerkan, men jag tänkte vara lite utförligare nu.
 
 
Mina bokliga mål inför 2014 är:
- Vårda min läslust genom att endast läsa böcker för mitt eget nöjes skull
- Fortsätta våga läsa många för mig nya författare
- Läsa 65 böcker
 
Utmaningar som jag kommer att delta i 2014:
Spänningsutmaningen  hos Mia. Det hela går ut på att man varje månad läser (eller lyssnar på) en deckare/thriller/annan spännande bok, och sedan delar med sig av en liten recension. Ett utmärkt sätt att få tips om (och att få tipsa om) bra och spännande böcker.

Boktolvan 2014. Utifrån en lista med författare som jag själv valt, skall jag försöka läsa minst 12 av 20. Det är alltså författare som jag tidigare inte läst något av, men som jag gärna skulle vilja stifta bekantskap med.

Tre på tre-utmaningen hos Pocketlover (om den kommer tillbaka, vill säga). Detta är en utmaning som går ut på att läsa tre böcker som har något visst gemensamt, t.ex. böcker i samma genre, böcker skrivna av en samma författare, böcker som börjar på samma bokstav etc.

Hyllvärmarutmaningen. Jag vet inte om det existerar en sådan utmaning, egentligen, men hos mig gör det det. Målet är att jag ska läsa minst 20 hyllvärmare under året.
Sådär ja... Nu är det bara att börja läsa, då =)
 
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: