Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 17 september

Kategori: Top ten tuesday


Denna vecka ställs en lätt fråga i Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish. Snarare är det väl så att jag lär få svårt att begränsa mig, för frågan är nämligen vilka tio böcker som står på att-läsa-lista hösten 2013. Bara någon enstaka av dem är nyutkomna, men jag släpar ju som vanligt efter ;)

1. "Springfloden" av Cilla & Rolf Börjlind
2. "För dig blottad" av Sylvia Day
3. "Smokin' seventeen" av Janet Evanovich
4. "Larma, släcka, rädda i Rosengädda" av Emma Hamberg
5. "Den farliga leken" av Mari Jungstedt
6. "Paganinikontraktet" av Lars Kepler
7. "Paradisoffer" av Kristina Ohlsson
8. "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón
9. "Boel och Oscar" av Josefine Sundström
10. "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon

/Carro

Kommentarer

  • Carro säger:

    Några har jag läst, några vill jag läsa och några har jag aldrig hört talas om ;)

    Svar: Haha, det brukar väl vara så. Frågan är bara om jag tar itu med alla böcker på listan eller om det blir så att några andra böcker "smiter före" i kön...
    CAROLINE

    2013-09-17 | 09:51:24
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Monika säger:

    Flera av dessa finns på min TBR-lista också, den långa, den som inte är tidsbestämd :)

    Paganinikontraktet är den enda jag läst och den blev jag faktiskt lite besviken på.

    Svar: Det verkar som att många blivit besvikna på Paganinikontraktet, men den ingår i min Tre på tre-utmaning, så det är bara att ta itu med den...
    CAROLINE

    2013-09-17 | 15:13:00
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/
  • Lottens Bokblogg säger:

    Boel och Oscar ska jag läsa och Zafon ska jag också prova framöver!
    Och nummer 5, 6 och 7 har jag läst :-)

    Svar: Ska bli spännande att läsa både "Boel och Oskar" och "Vindens skugga", för jag har bara hört gott om dessa böcker!
    CAROLINE

    2013-09-17 | 20:39:45
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Zelly säger:

    Åhhh Vindens skugga :)

    Svar: Ska bli så spännande att läsa den!
    CAROLINE

    2013-09-17 | 22:02:14
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: