Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Läsplanering september

Kategori: Läsplanering

I normala fall brukar jag passa mig för att göra upp någon läsplanering, för jag vill kunna läsa det jag är sugen på just för stunden när jag står vid bokhyllan och ska välja ut någon ny bok. Men september blir ett undantag, för nu har jag några böcker som måste bli lästa, av olika orsaker.
 
Läsplanering september:
  • "Stolthet och fördom" av Jane Austen. Skall diskuteras på nästa bokcirkelträff i slutet av september.
      
     


 
 
 
 
 
 
  • "Springfloden" av Cilla & Rolf Börjlind. Ingår i Tre på tre-utmaningen och är min septemberbok.

  • "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman är reserverad på bibblan, och när det väl blir min tur har jag nog bara sju dagar på mig innan den skall vara återlämnad.

  • "Larma, släcka, rädda i Rosengädda" av Emma Hamberg är också reserverad på biblioteket.

     
     
Sedan får jag väl se om jag hinner klämma in någon mer bok, men jag börjar så här.
/Carro
 

Kommentarer

  • Lottens Bokblogg säger:

    Jag har en läslista på datorn men den brukar alltid haverera någonstans under månaden... Du är utmanad hos mig:
    http://lottensbokblogg.wordpress.com/2013/09/05/fem-fragor-fem-svar/

    Svar: Jättekul med utmaning :) Den ska jag se till att göra!
    CAROLINE

    2013-09-05 | 20:01:56
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Susanne säger:

    Skulle gärna läsa alla dessa böcker!

    Svar: Jag ser fram emot att läsa dem också. Tänk om man bara hade mer tid :)
    CAROLINE

    2013-09-06 | 10:25:49
    Bloggadress: http://www.susannekleman.se

Kommentera inlägget här: