Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Läsningsenkät

Kategori: Enkäter och listor

Jag hittade en trevlig läsningsenkät hos Bokstävlarna. Och eftersom jag är på enkät-humör så snor jag den ;)
 
Vad läser du just nu?
Jonathan Troppers "Fördelarna med en kollaps".
 
Vad kommer du att läsa härnäst?
Eftersom jag har lånat "Hjärta av jazz" på biblioteket och den snart måste lämnas tillbaka så får det nog bli den.
 
En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
"Smokin' Seventeen" av Janet Evanovich har jag sparat till det riktiga höstrusket drar igång. Jag ser gärna att jag är lite långledig från jobbet när jag läser den, för då kan jag med gott samvete avvara en eller två dagar och sträckläsa den.
 
Den senaste boken du gav upp?
Det var faktiskt länge sedan jag gav upp någon bok (trots att jag lovat mig själv att inte slösa tid på "dåliga" böcker), men på senare tid har jag varit ruggigt nära att ge upp både "[geim]" av Anders De La Motte och "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman.
 
Den första boken du läste på engelska?
Oj, jösses... Det minns jag inte. Antar att man läste en del kortromaner på engelska när man gick i skolan, men det kan ha varit "To kill a mockingbird" av Harper Lee som var den första "riktiga" boken jag läste på engelska. 
 
Den senaste boken du läste på svenska?
Jag läser nästan alltid på svenska, och den senaste boken var "Springfloden" av Cilla & Rolf Börjlind.
 
Kan du citera några dikter?
Öh... Kanske under pistolhot... men inte så här på rak arm.
 
Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Ja, man får ju prioritera bort familj, vänner och bekanta ;) Nej då, skämt åsido. Men det är ju förstås en fråga om prioriteringar. För min del går TV-tittandet bort alltmer.
 
Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här hösten?
Först och främst Janet Evanovichs tjugonde bok om Stephanie Plum, "Takedown Twenty". Sedan har vi ju "Bara tre kan leka så" av Denise Rudberg, som iochförsig redan har släppts, men som jag inte läst ännu.
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Mia Eggimann säger:

    Ja jag tittar aldrig på tv nu mer, kanske lite på fredag.
    Mia

    Svar: Förr tittade jag mycket på TV, men nu blir det alltoftare bokläsning istället.
    CAROLINE

    2013-09-29 | 20:21:12
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Mia Eggimann säger:

    Ja jag tittar aldrig på tv nu mer, kanske lite på fredag.
    Mia

    2013-09-29 | 20:21:15
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Maddes bokblogg säger:

    Rolig enkät! Lånar den!

    Svar: Ja men självklart, gör det :D
    CAROLINE

    2013-09-30 | 17:03:07
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se
  • Britt-Marie "Bim" Kullin säger:

    Gjorde den också:

    http://bimsblogg.wordpress.com/2013/10/04/lasningsenkat/


    Svar: Kul att du gjorde enkäten, då ska jag kolla in dina svar :)
    CAROLINE

    2013-10-04 | 18:25:25
    Bloggadress: http://bimsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här: