Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Fem frågor, fem svar

Kategori: Enkäter och listor

Lotten har utmanat mig att göra Fem frågor, fem svar-enkäten. Kul!
 
Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
I flera år har jag bloggat på en kod-låst blogg om min vardag, men till slut handlade mer eller mindre hela bloggen om böcker och boktips, så för snart ett år sedan tog jag steget att skapa en ren bokblogg. Jag kan inte påstå att någon annan direkt inspirerat mig till det. Däremot tittar jag in på många fina, välskrivna bokbloggar varje dag och blir inspirerad att läsa!
 
Hur väljer du ämnen att blogga om?
På bokbloggen väljer jag förstås att blogga om böcker och läsning, och inte så mycket annat. Dock försöker jag variera mig genom att blanda bokrecensioner med utmaningar och diverse bokreflektioner. Jag har även kvar min vardagsblogg där jag skriver om ditten och datten - allt och ingenting. Livet, helt enkelt.
 
Vad vet de flesta inte om dig?
Att jag är uppvuxen i en fågelskådarfamilj, vilket satt sina spår i form av att jag frivilligt kan gå upp klockan 04 en söndagmorgon för att se på orrspel eller räkna örnar... Helt sjukt, jag vet!
 
Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Det beror ju på om vi pratar om stil på böcker? Inredning? Klädstil? Jag väljer att tolka frågan som om den gällde min personlighet. Därför svarar jag att jag är pedantisk, glad och pålitlig.
 
Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
När jag inte bloggar så jobbar jag. Framförallt gör på obekväma tider, dvs kvällar, nätter, helger och storhelger (sjukvården i ett nötskal). Den lilla tid som blir över ägnar jag åt bokläsning eller tar långa skogspromenader med bra musik eller en bra pod i öronen, i sällskap med kameran. Finns det tid ytterligare tid över gillar jag att baka, se en bra DVD-box eller ta en kaffe med en kompis. Dessutom måste man ju hinna pyssla om hus och trädgård också...
 
Slutligen ska man utmana ytterligare fem personer att svara på denna lilla enkät. Jag utmanar följande:
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Lottens Bokblogg säger:

    Kul att läsa dina svar :-)
    Japp - kl 4... helt sjukt!

    Svar: Jag inser själv att jag är galen. Tur att jag inte är ute och fågelskådar allt för ofta :)
    CAROLINE

    2013-09-07 | 18:03:30
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Britt-Marie "Bim" Kullin säger:

    Nu har jag gjort utmaningen!

    http://bimsblogg.wordpress.com/2013/09/07/fem-fragor-fem-svar/

    :-)


    Svar: Tack! Jätteroligt att du ville vara med!
    CAROLINE

    2013-09-07 | 18:13:55
    Bloggadress: http://bimsblogg.wordpress.com
  • CissiG säger:

    Tack vad kul! Ska genast ta tag i frågorna =)
    Kram Cissi

    Svar: Roligt om du vill vara med!
    CAROLINE

    2013-09-09 | 15:07:58
    Bloggadress: http://cissigrip.blogg.se

Kommentera inlägget här: