Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 8 oktober

Kategori: Top ten tuesday

 
Jaha, då var det tisdag och hos The Broke and the Bookish hittar vi ett nytt tema för Top Ten Tuesday. Denna gång gäller det att berätta om de bästa - eller sämsta - serieavslutningarna (dvs sista boken i en serie). Jag inser att det inte finns många serier som jag läst färdigt (jag är ju en sådan som drar ut på det hela för att det roliga inte ska ta slut...). Men om jag fokuserar på de bästa avslutningarna på serier, kommer jag fram till följande:
 
1. "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson var ju en fenomenalt bra avslutning på en helt sjukt bra trilogi!
2. "Harry Potter och dödsrelikerna" av J K Rowling är en avslutande bok vars slut jag verkligen gillade.
3. "Aprilväder" av Viveca Lärn utgjorde ett oväntat bra slut på en riktigt bra serie.
4. "Åse" av Denise Rudberg är, enligt Bokus, sista delen i en löst sammanhållen trilogi. Jag gillade den mycket!
 
Fyra titlar måste vara rekorddåligt för en Top Ten Tuesday, men jag kommer inte på fler i skrivande stund. Jag får väl fylla på efterhand...
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Just det ja. Luftslottet hade jag ju också kunnat ha med för det är ju en avslutad serie även för mig :)

    Svar: Den var bra, den! ;)
    CAROLINE

    2013-10-08 | 12:42:35
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • CissiG säger:

    Låter som en knivig utmaning. Jag vet inte vilken av serierna jag ska välja här....så jag struntar i veckans top tuesday. Jopp så får det bli.
    Ha en fortsatt trevlig eftermiddag.
    Kram Cissi

    Svar: Förstår dig. Jag tyckte också att det var svårt!
    CAROLINE

    2013-10-08 | 16:08:04
    Bloggadress: http://cissigrip.blogg.se
  • Monika säger:

    Tänka sig, två samma :)

    Det var väldigt svårt den här veckan.

    Svar: Ja visst var det svårt!
    CAROLINE

    2013-10-08 | 17:24:55
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: