Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"För dig blottad"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "För dig blottad"
Originalets titel: "Bared to You"
Författare: Sylvia Day
Format: Danskt band
Antal sidor: 319
Förlag: Norstedts
Copyrightår: 2012
Serie: Crossfire #1
 
Baksidetext:
Han var vacker, farlig och väldigt het. Jag drogs till honom som jag aldrig hade dragits till någon tidigare. Jag längtade efter hans beröring som om den var en drog, trots att jag genast förstod att han skulle göra mig olycklig. Jag försökte undvika och avvisa honom. Med tanke på min historia hade jag inte plats för en man i mitt liv. Men han såg hur mycket jag ville ha honom och det utnyttjade han lätt...
 
Gideon förstod. Han hade sina egna demoner. Och vi skulle bli varandras speglar, reflektera varandras värsta mardrömmar... och drömmar.
Hans kärlek förvandlade mig, och jag bad om att det förflutna inte skulle förstöra allt...
 
 
Omdöme:
Ibland är det så himla skönt att läsa en bok som man inte måste anstränga sig för att hänga med i, och vars författare man fullständigt kan lita på, i trygg förvissning om att hon kommer ro historien i land. Det här är precis en sådan bok. Jag behövde inte alls bli besviken på Crossfireseriens första bok, även om den överhuvudtaget inte kan mäta sig med den närbesläktade Fifty Shadesserien. I jämförelse är "För dig blottad" en dålig kopia. Men nu ska vi inte jämföra. För om man tar den här boken för vad den är, så får man lättsam och lättläst underhållning som fängslar direkt.
Visst, jag stör mig enormt mycket på allt hattande fram och tillbaka mellan Eva och Gideon - detta eviga velande! Men annars gillar jag Sylvia Day och början på hennes erotiska serie. Det kommer definitivt bli mer Day för min del framöver!
 
Betyg: 4/5
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: