Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Book shuffle tag

Kategori: Enkäter och listor

Jag har blivit taggad av Nilmas bokhylla att göra The Book Shuffle Tag. Tack för detta!
 
Regler: Sätt din musikspellista på shuffle. De fem kommande låtarna ska du para ihop med fem passande böcker som du har läst. Inget fuskande! Skippa inte en låt som du är missnöjd med.
 
1. Janet Jackson - "Together again"
Här måste jag ju bara svara "En dag" av David Nicholls. Det känns som ett klockrent val.
 
2. Lars Winnerbäck - "Jag får liksom ingen ordning"
Hum. Jag tyckte att "[geim]" av Anders De La Motte var väldigt rörig och hattig/hoppig, så mitt val faller helt enkelt på den.
 
3. Rihanna - "Stay"
Tja, vad ska vi hitta på här då? "Bedragen" av Katerina Janouch?
 
4. Mando Diao - "Strövtåg i hembygden"
Just nu läser jag Emma Hambergs "Larma, släcka, rädda i Rosengädda" som utspelar sig i min hemkommun med omnejd, så den passar ju bra till den här låten!
 
5. Across the Universe - "I want to hold your hand"
Då faller valet på "Värdshuset" av Nora Roberts.
 
Jag skickar denna tag vidare till:
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Mia Eggimann säger:

    Oj den var inte lätt men här är resultatet;
    http://miaeggimann2.blogspot.se/2013/10/book-shuffle-tag-tagg-till-alla.html

    Svar: Tack för att du var med :)
    CAROLINE

    2013-10-07 | 21:33:52
  • Zelly säger:

    Tack för taggen, denna ska jag göra :)

    Svar: Kul! :)
    CAROLINE

    2013-10-07 | 22:29:38
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Kul att du gjorde den :)

    Svar: Det var bara roligt!
    CAROLINE

    2013-10-08 | 12:17:34
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: