Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Stressigt värre

Kategori: Allmänt

Idag har jag, för första gången på länge, en helt ledig dag. Och ingenting inplanerat. Det känns underbart! Jag ska försöka läsa så mycket jag hinner. Dels behöver jag läsa "Paradisoffer", som utgör min novemberbok i Tre på tre-utmaningen, och dels behöver jag hinna läsa månadens bokcirkelbok, "Levande och döda i Winsford". Nu inbillar jag mig inte att jag kommer hinna läsa båda dessa böcker idag, men det vore ju bra om jag kom en bra bit på väg.
Ibland undrar jag vad jag håller på med? Ska inte läsning vara en avkopplande njutning? Emellanåt känns det ju enbart stressande!
 
 
Jag skulle gärna vilja ta en skogspromenad idag också, och även hälsa på hos mamma och pappa. Däremellan får det bli läsning...
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Monika säger:

    Ibland blir det fel när man läser och man tror att man måste. Det är då man ska ta ett steg tillbaka och fråga sig varför :)

    Svar: Håller med!!
    CAROLINE

    2013-11-14 | 16:33:43
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Mia Eggimann säger:

    Haha så där tänker jag med ibland, det är ju snudd på knäppt.
    Mia

    Svar: Ja eller hur! Läsning ska ju vara ROLIGT :) (vilket det ju iofs oftast är)
    CAROLINE

    2013-11-14 | 20:31:05
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Freja säger:

    Liiite stressad blir jag av att vara med i tre olika läsutmaningar; Bloggdalas bokcirkel, Tre på tre (där jag dessutom satsar på två trissar...) och Världen runt i fem etapper... Men nu har jag snart läst den här månadens utvalda böcker, så det finns utrymme för öite annat oxå, skönt!

    Svar: Utmaningarna kan ju vara stressande, men roliga också, förstås :)
    CAROLINE

    2013-11-14 | 21:25:57
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här: