Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Läsplanering november

Kategori: Läsplanering

Jag har tidigare alltid valt att läsa den bok jag varit sugen på just för stunden. Men nu börjar jag vänja mig vid tanken att planera lite i förväg.
 
Läsplanering november:

"Den farliga leken" av Mari Jungstedt är en bok som jag längtat länge efter att läsa (ungefär sedan i våras då jag läste ut "Den dubbla tystnaden").
 
 
"Flickan under jorden" av Elly Griffiths som jag äääntligen kommit mig för att låna på biblioteket.
 
 
"Paradisoffer" av Kristina Ohlsson utgör min novemberbok i Tre på tre-utmaningen.
 
 
"Levande och döda i Winsford" av Håkan Nesser är vald till bokcirkelbok denna månad. Frågan är bara hur jag ska få tag på den, för jag vill inte gärna köpa den, och det är lååång kö på boken på bibblan...
 
 
Ja, det ser ju ut att bli en ren och skär deckarmånad!
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Åå härligt med massa deckare! Jag har en del jag vill läsa med framöver :)

    Svar: Jag brukar annars försöka variera läsningen lite (för jag brukar blanda ihop handlingen om jag läser flera böcker av samma genre i rad), men denna månaden blev visst en deckarmånad.
    CAROLINE

    2013-11-02 | 10:18:08
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Carro säger:

    Passar väl ypperligt med deckare i november :)

    Svar: Precis, så här i höstrusket :)
    CAROLINE

    2013-11-02 | 20:55:54
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Zelly säger:

    Jag har Kristina Ohlssons fyra första böckerna vill verkligen ta tag i dem då jag hört så mycket gott om hennes böcker.

    Svar: Aha, om du inte har läst dem så rekommenderar jag dem verkligen!!
    CAROLINE

    2013-11-04 | 17:15:10
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Vad härligt! Elly Griffiths lästa jag i oktober. Jungsted och Ohlsson har jag läst och Nessers står på min önskelista att läsa, den nominerades ju av Svenska Deckarakadmin.

    Svar: Ja vi får se om jag fastnar för Griffiths...
    CAROLINE

    2013-11-04 | 18:11:56

Kommentera inlägget här: