Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Nytt på deckarfronten

Kategori: Framtida bokutgivning

I oktober kommer den sjunde boken om Mons Kallentofts kriminalinspektör Malin Fors. Titeln blir "Vindsjälar", och jag får lov att säga att jag verkligen gillar de enhetliga titlarna och de enhetliga framsidorna.
 
 
Jag vet att många har svårt för Kallentofts deckare, särskilt för att de döda har fått "en röst". Det går inte hem hos mig heller, men jag älskade verkligen "Sommardöden" och tyckte mycket om "Midvinterblot", och även om jag inte direkt gillade vare sig "Höstoffer" eller "Vårlik" så är jag beredd att ge Kallentoft fler chanser. Härnäst ska jag läsa "Den femte årstiden" och sedan "Vattenänglar".
 
/Carro
 

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Jag ska snart Vattenänglar och sen måste man ju även läsa Vindsjälar! :)

    Svar: Ah, trevligt! :)
    CAROLINE

    2013-05-10 | 09:21:36
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com
  • Ewelina säger:

    Även jag läste och gillade sommardöden. Tyvärr har jag inte läst de andra delarna i serien, men har tänk göra det :)

    Svar: Hoppas du gillar dem. Personligen kan jag tycka att de andra böckerna haft väldigt varierande kvalitet...
    CAROLINE

    2013-05-10 | 14:04:35
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: