Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Veckans ris & ros! (v.11)

Kategori: Veckans ris & ros

Veckans ris & ros hos beasbokhylla handlar om böcker som levt upp till våra förväntningar och om böcker som inte gjort det.
 
 
Jag hade höga förväntningar på Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar", men blev tyvärr gruvligt besviken. Jag vet inte om det berodde på just de höga förväntningarna eller på något annat, men besviken blev jag hur som helst.
 
 
En bok som däremot levde upp till mina högt ställda förväntningar var "Grannen" av Buthler & Öhrlund. Många kollegor hade läst den och tyckte att den tillochmed var bättre än "En nästan vanligt man", som ju är första boken i serien (och den var verkligen bra!). Men när jag väl läst "Grannen" var jag definitivt inte besviken. Den var precis så bra - nej, bättre - än jag väntat mig!
 
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Grannen ska jag definitivt läsa inom kort! Gardells är jag mer och mer tveksam till faktiskt..

    Svar: "Grannen" tycker jag absolut att du ska läsa. Har du läst "En nästan vanlig man"?
    CAROLINE

    2013-03-15 | 07:53:52
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: