Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 12 mars

Kategori: Top ten tuesday

 
Även denna tisdag har det blivit dags för Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish. Temat för denna vecka är böcker som står med på våra To Be Read-listor för våren, och det behöver nödvändigtvis inte vara böcker som släpps under just våren, utan det kan även vara andra böcker vi planerar att läsa.
 
1. "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Skall läsas av bokcirkel-gänget. Och förhoppningarna är skyhöga!
2. "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini. Släpps i början av juni.
3. "Återvändaren" av Dan Buthler och Dag Öhrlund. Nästa bok i serien, "Uppgörelsen", släpps i slutet av maj, så det vore ju kul om jag hann läsa denna innan dess.
4. "Olycksfågeln" av Camilla Läckberg. Ser fram emot att fortsätta Läckbergserien.
5. "Själakistan" av Ann Rosman. Har ganska höga förhoppningar på denna eftersom jag gillade "Fyrmästarens dotter".
6. "Stenhimlen" av Karin Brunk Holmqvist. Har hört mycket gott om denna och hoppas verkligen att Brunk Holmqvist ryckt upp sig efter en liten "svacka".
7. "Den som törstar" av Kristina Appelqvist. Del två i serien om poliserna i Skövde.
8. "Synda" av Sylvia Day. Efter "Fifty shades"-trilogin kommer fler författare som vill rida på framgångsvågen...
9. "Dubbelbokat" av Sophie Kinsella/Madeleine Wickham. Ska bli spännande att läsa något av Madeleine Wickham, vilket jag faktiskt aldrig gjort förut.
10. "Bara ett barn" av Malin Persson Giolito. En ny bekantskap för mig, och jag ser fram emot ett läsa den.
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: