Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Tematrio - Irland

Kategori: Tematrio

Denna vecka handlar Lyrans Tematrio  om böcker som är skrivna av irländska författare. Här kommer mina tre:
 
 
1. "Inte han!" av Sheila O'Flanagan. En helt okej chick lit-historia. Jag funderar faktiskt på att läsa fler böcker av O'Flanagan - de brukar ha snygga framsidor ;)
2. "Sista chansen" är nog Marian Keyes bästa bok. Den är både humoristisk och allvarlig på samma gång.
3. "PS. Jag älskar dig!" av Cecelia Ahern är en sagoskimrande och läsvärd historia som etsat sig fast i minnet.
 
Av någon anledning är irländskorna oslagbara när det kommer till chick lit. Undrar hur det kommer sig!?
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Marian Keyes finns även i min trio. Inte han! står oläst i min bokhylla och nu när du skriver det kom jag på att även PS. Jag älskar dig finns i bokhyllan.

    Svar: Marian Keyes var den första som ploppade upp i huvudet på mig när jag tänkte på irländska författare, men sedan kom jag att tänka på de andra två som också står här i bokhyllan.
    CAROLINE

    2013-03-19 | 19:59:59
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Monika säger:

    Jag har läst fyra böcker av O'Flanagan och tycker nog att Inte han! har varit den bästa.

    Svar: Aha ok... Får väl se om det är värt att läsa de andra då... Tyckte nämligen att "Inte han!" var okej, men inte så mycket mer...
    CAROLINE

    2013-03-19 | 20:46:54
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Haha, har också tänkt på att många chick lit-författare kommer från just Irland.. lite lustigt!

    Svar: Ja av någon anledning skriver de väldigt bra chick lit :)
    CAROLINE

    2013-03-19 | 20:57:22
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: