Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

30 day book challenge: day 2.

Kategori: 30 day book challenge

Dags att besvara andra frågan på "30 day book challenge-listan". Den lyder så här:
Day 2. Your five least favorite books of all time?
 
"Öster om heden" av Viveca Lärn
(En riktig plåga att ta sig igenom. Oerhört naivt skriven.)
 
"Fladdermusmannen" av Jo Nesbø
(Trist historia med totalt ointressanta karaktärer. Det blir definitivt ingen mer Nesbø för min del.)
 
"Elsas värld" av Sofi Fahrman
(Banal, förutsägbar och patetisk.)
 
"Kaffe med rån" av Catharina Ingelman-Sundberg
(Det här är bara "too much". Dessutom är det en dålig kopia på Karin Brunk Holmqvists böcker.)
 
"2 systrar" av Anna Maxted
(Handlingen kommer aldrig igång och karaktärerna är mycket svåra att greppa.)
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Av dessa har jag bara läst 1, den av Lärn, och i mina ögon var den i alla fall "okej" :)

    Svar: Jag brukar tycka om Lärns böcker (Saltöserien är ju underbart bra!), men när det gäller "Tillbaka till heden" blev jag väldigt besviken... och förvånad, eftersom jag ju aldrig läst en "dålig" bok av henne förut....
    CAROLINE

    2013-03-04 | 21:45:34
    Bloggadress: http://nilmasbokylla.wordpress.com
  • Anna A säger:

    Fladdermusmannen är den enda jag kände igen på listan. Tyckte den var helt ok även om senare böcker är bättre, det märktes tydligt att han inte hittat sin stil ordentligt än i den. Men de andra kanske jag borde hoppa då :)

    Svar: Det är möjligt att de andra böckerna är bättre, och att man borde ge dem en chans. Vi får väl se :)
    CAROLINE

    2013-03-04 | 22:32:04
    Bloggadress: http://annasbokprat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: