Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Värdshuset"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Värdshuset"
Originalets titel: "The Next Always"
Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 318
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Copyrightår: 2011
Serie: Boonsboro-trilogin #1
 
Baksidetext:
I den lilla staden Boonsboro i Maryland bor de tre bröderna Montgomery som tillsammans med sin viljestarka mamma just börjat rusta upp stadens förfallna värdshus. Nu vill de återupprätta dess forna glans och förvandla det till ett modernt och charmigt hotell. Men familjens arkitekt, Beckett, har inte bara renovering i tankarna...
 
I staden bor också den unga änkan Clare Brewster, som flyttat hem med sina tre små söner och öppnat en bokhandel i närheten av värdshuset, dit Beckett ofta gör sig ärenden. Han har varit hemligt förälskad i Clare sedan skoltiden, men alltid dolt sina känslor. Till sin förvåning upptäcker Clare att hon dras till det gamla värdshuset och till mannen som ritat det. Kommer deras kärlek att få en andra chans, nu när allt är på väg att förändras i Boonsboro?
 
 
Mitt omdöme:
Vilken bladvändare! Det är här den första boken jag läser av Nora Roberts, och jag är uppriktigt imponerad. Jag älskar den perfekta kombinationen av mysig chick lit, romantik och spänning. Det tar inte lång stund innan jag förstår att jag kan lita på Roberts och därför vågar slappna av och fullständigt njuta av läsningen, tryggt förvissad om att Roberts galant kommer ro historien i land. Och jag behövde verkligen inte bli besviken!
Det är tillochmed så att jag att blivit riktigt sugen på att resa över Atlanten för att besöka Boonsboro, den lilla staden som jag för ett par dagar sedan inte ens hade hört talas om, men som jag nu blivit totalt förälskad i. Och framför allt skulle jag vilja besöka Clares charmiga bokhandel (fast jag är tyvärr ganska övertygad om att den inte finns på riktigt) och botanisera bland de välfyllda hyllorna och dricka hennes berömda kaffedrinkar...
Jag behöver väl inte ens nämna att jag bokstavligt talat kommer att kasta mig över del 2 och 3 så fort de översatts till svenska!?
 
Mitt betyg: 5/5
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Denna bok står på min läslista :) Den verkar väldigt bra!

    Svar: Jag tok-gillade den! Lääääs! :D
    CAROLINE

    2013-06-23 | 10:51:01
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: