Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 18 juni

Kategori: Top ten tuesday

 
Denna tisdag skall vi i Top Ten Tuesday-utmaningen hos The Broke and the bookish nämna tio boktitlar som står med på listan över böcker som vi ska läsa i sommar. Här kommer mina tio böcker som jag absolut vill hinna läsa under semestern:
 
1. "Tyskungen" av Camilla Läckberg
2. "Livet efter dig" av Jojo Moyes
3. "Helgonet" av Carin Gerhardsen
4. "Fjällgraven" av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt
5. "Boel och Oscar" av Josefine Sundström
6. "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini
7. "Den farliga leken" av Mari Jungstedt
8. "Paganinikontraktet" av Lars Kepler
9. "I grunden utan skuld" av Viveca Sten
10. "Systrar i jeans" av Ann Brashares
 
Det blir visst en hel del deckare, men det hör ju sommaren till, på nåt vis. Det blir även flera favoritförfattare vars böcker jag har sparat till just semestern för att vara garanterad bra läsning då :-)
 
Vilka böcker finns med på er TBR-lista för sommaren?
/Caroline
 

Kommentarer

  • Zelly säger:

    Och bergen svarade är en helt ljuvlig bok :)
    Tack för en massa bra tips :)

    Svar: Låter lovande! Jag ser fram emot att läsa den :)
    CAROLINE

    2013-06-18 | 17:51:39
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se/
  • Evelina säger:

    Härlig lista! Jag skulle vilja läsa flera böcker därifrån :) Är sugen på att läsa Och bergen svarade

    Svar: Ja den ska jag försöka klämma in i semesterläsningen. Haha, kommer ju inte få göra annat än läsa på semestern ;)
    CAROLINE

    2013-06-18 | 17:55:05
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Bokdamen säger:

    Är sugen på att läsa Livet efter dig, få se om det blir under sommaren eller i höst :)

    2013-06-19 | 10:33:37
    Bloggadress: http://bokdamenblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: