Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Tematrio - Presenter

Kategori: Tematrio

 
I Lyrans Tematrio skall vi denna vecka berätta om tre bra bokpresenter som vi fått eller gett till någon annan. Jag kan säga att när det kommer till min födelsedag och till julafton är det mycket vanligt att åtminstone några av paketen innehåller böcker, och ärligt talat har jag fått en mycket stor majoritet av böckerna i min bokhylla. Därför listar jag böcker som jag fått i denna Tematrio.
 
1. "Fågelbovägen 32" av Sara Kadefors. Jag minns så väl hur jag fick den här boken. Den låg inslagen i ett fint paket i brevlådan en vacker sommardag, och det var min kära moster som skickat den med posten - helt utan "anledning". Jag menar... jag fyllde inte år och det var inte jul. Det gjorde mig extra glad, helt enkelt. Oväntade överraskningar och presenter kan ju göra en barnsligt förtjust! :)
2. "Det fördolda" av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt fick jag på min födelsedag för två år sedan. Jag hade aldrig hört talas om boken, men på semestern blev den sträckläst och jag gillade den väldigt mycket! Den fick upp mina ögon för Sebastian Bergman-serien.
3. "Små citroner gula" av Kajsa Ingemarsson fick jag av mamma och pappa på min födelsedag... någon gång för flera år sedan. Jag hade då aldrig hört talas om Kajsa Ingemarsson, men jag älskade boken när jag läste den. Sedan dess har Ingemarsson stått med på min lista över favoritförfattare.
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Monika säger:

    Gåvor som man får helt utan anledning är nog de bästa. Och förmodligen de jag blir mest glad av :)

    Svar: Ja så är det, helt klart! Det värmer i hjärtat...
    CAROLINE

    2013-06-26 | 16:24:24
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com
  • Anna säger:

    Så snäll moster, sådana mostrar gillas! Jag gillade Sara Kaderfors senaste bok också.

    Svar: Ja det är toppen-moster! :)
    CAROLINE

    2013-06-26 | 17:05:22
  • Skriva läsa leva säger:

    Gillade Kajsa Ingemarssons Bara vanligt vatten, men sen har det inte blivit fler av henne...

    Svar: Den gillade jag också! Väntar på att hon ska komma ut med nya böcker...
    CAROLINE

    2013-06-26 | 19:09:45
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com
  • Freja säger:

    Jag älskar Kadefors, gillar Hjorth/Rosenfeldt, men är inte så förtjust i Ingemarsson. Ingen vågar ge mig böcker i present eftersom jag är så bestämd i mitt läsande...

    Svar: Nej det kan ju förstås vara lurigt att ge en boknörd en bok i present...
    CAROLINE

    2013-06-26 | 21:01:27
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com
  • Linda säger:

    Vilken snäll moster du har:). Bok nr 1 och nr 3 tycker jag om, har i min hylla:).

    Svar: Ja hon är fantastisk :)
    CAROLINE

    2013-06-26 | 21:27:35
    Bloggadress: http://www.nakit.webblogg.se
  • C.R.M. Nilsson säger:

    Oväntade presenter är nästan de bästa presenterna :)

    Svar: Ja så är det ju :) Man blir så glad!
    CAROLINE

    2013-06-27 | 10:44:51
    Bloggadress: http://lacrimamens.com/blog/

Kommentera inlägget här: