Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 30 juli

Kategori: Top ten tuesday

 
Ännu en gång har det blivit tisdag, och det betyder Top Ten Tuesday  för många bokbloggare, och så även för mig. Hos The Broke and the Bookish hittar vi veckans ämne som är favoritinledningar eller favoritslut i böcker. Jag koncentrerar mig på att berätta om några böcker som jag tycker slutar särskilt bra.
 
1. "Harry Potter och dödsrelikerna" av J K Rowling. Bättre slut (jag tänker på epilogen) på Harry Potter-serien hade jag inte kunnat tänka mig.
2. "Femtio nyanser av frihet" av E L James. Fifty shades-serien slutade precis som jag ville!
3. "Värdshuset" av Nora Roberts. Ja, jag älskar lyckliga slut, och det här blev tillochmed bättre än jag hoppats på.
4. "Svek" av Karin Alvtegen. Jag minns ärligt talat inte riktigt hur det slutade, men jag minns att jag var alldeles överväldigad när boken var utläst och att jag särskilt gillade slutet.
5. "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. En fantastisk bok med ett fantastiskt slut.
6. "Aprilväder" av Viveca Lärn. Ett perfekt avslut på en underbar och älskad serie.
 
Ja, det får räcka så :)
/Carro
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Jag måste verkligen läsa Harry Potter-serien snart!

    Svar: Jaa, gör det! :)
    CAROLINE

    2013-07-30 | 09:45:50
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Lottens Bokblogg säger:

    Jag passade på veckans Top Ten, för jag kommer aldrig ihåg hur böcker inleds, och sällan hur de slutar. Ordagrant alltså... Fast nu när jag läser din lista så inser jag ju att jag kunde listat böcker jag gillar hur de slutar...

    Svar: Nej jag tänkte samma sak. Jag kommer sällan ihåg några detaljer, men jag minns ju vilka böcker jag gillat extra mycket pga början eller slutet, så jag nöjde mig med det.
    CAROLINE

    2013-07-30 | 11:07:25
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här: