Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 2 juli

Kategori: Top ten tuesday

 
Jag har riktigt svårt att komma på några bra svar på veckans Top Ten Tuesday  som anordnas av The Broke and the Bookish. Denna gång skall vi lista tio avskräckande böcker (avskräckande på grund av storlek, innehåll etc.).
Hur jag än funderar kommer jag bara på ynka två böcker/serier... men det får helt enkelt duga:
 
1. "Förr eller senare exploderar jag" av John Green. Jag vet ju att den här boken handlar om en cancersjuk tonåring, och det spelar ingen roll hur underbar boken än är - jag tänker ändå inte läsa den. Till saken hör att jag varje dag på jobbet träffar akut sjuka, kroniskt sjuka och döende människor och jag känner att jag får min dagliga dos av elände, sjukdomar och död där. 
2. "Torka aldrig tårar utan handskar" av Jonas Gardell. Visserligen läste jag första boken i trilogin, men det får räcka... med samma motivering som ovan.
 
Ja... det blev ju en väldigt kort Top Ten Tuesday-lista...
/Carro
 

Kommentarer

  • Monika säger:

    Jag har inte läst någon av dem. Än. Men jag ska.

    Svar: :) Jag står fast vid att inte läsa dem. Handlingen är för avskräckande för min del.
    CAROLINE

    2013-07-03 | 07:26:31
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com

Kommentera inlägget här: