Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Flickan från tjugotalet"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Flickan från tjugotalet"
Originalets titel: "Twenties Girl"
Författare: Sophie Kinsella
Format: Inbunden
Antal sidor: 432
Förlag: Damm förlag
Copyrightår: 2009
 
Baksidetext:
Lara har alltid haft en väldigt livlig fantasi. Men nu börjar även hon undra om hon kanske håller på att bli galen. Normala kvinnor hemsöks väl inte av spöken? Lara har fått besök av sin gamla döda släkting tant Sadie - i form av en ung, rättfram Charlestondansande kvinna.
Sadie vill ha hjälp att hitta ett försvunnet halsband, utan det kan hon inte lämna jordelivet. Lara har redan alldeles fullt av egna problem - utan döda släktingar - hennes bästa vän och affärskompanjon har rymt, hon har precis blivit lämnad av sin pojkvän och släkten tror att hon är nära ett sammanbrott. Men när Lara umgås med Sadie händer det spännande och ovanliga saker, Sadie kanske till och med är lösningen på några av hennes problem?
 
 
Mitt omdöme:
Av Sophie Kinsellas fristående böcker är det här en av de bättre, får jag lov att säga. Den här historien är lite annorlunda, och framförallt väldigt lättsam och humoristisk. Kinsella bjuder på perfekt sommarläsning, helt enkelt!
Den enda nackdelen med att ha läst den där boken är att jag nu inte har några fler olästa Kinsellaböcker kvar att läsa. Jag får väl otåligt vänta på att hennes nyaste bok skall översättas till svenska...
 
Mitt betyg: 4/5
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Det är faktiskt en av få Kinsella-böcker jag inte har läst ännu men det ska bli.. snart ;)

    SV: Skönt att höra att detinte bara är jag i alla fall :)

    2013-07-22 | 19:03:05
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: