Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

30 day book challenge: day 9.

Kategori: 30 day book challenge

Jag jobbar mig vidare på 30 day book challenge-listan och kommer nu till fråga 9:
Your favorite quotes about books.
 
Jag har kanske inga direkta favoritcitat om böcker, men det finns ju flera som är bra... Här kommer ett litet urval:
 
"En bokälskare går aldrig till sängs ensam"
 
”Ett hem utan böcker är en kropp utan själ”
 
 
”Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig”
 
”Läsning är för själen vad gymnastik är för kroppen”
 
"En god bok öppnar man med förväntan och stänger med behållning"
 
 
"Det värsta med nya böcker är att de hindrar oss från att läsa de gamla"
 
"Böcker? Jag lånar hellre ut min hund, han hittar i alla fall hem"
 
"Det som skrevs utan möda läses i regel utan nöje"
 
"Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant"
 
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Freja säger:

    Härliga citat! Ska ta med mig det där om att låna ut böcker, jag har förlorat alldeles för många böcker på det sättet...

    Svar: Jag också, tyvärr...
    CAROLINE

    2013-07-06 | 21:02:58
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här: