Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Veckans ris & ros! (v.4)

Kategori: Veckans ris & ros

Hos beasbokhylla anordnar Sara och Bea Veckans ris & ros. Denna vecka ska vi ge ris och ros till vår favoritförfattare inom chick lit.
 
 
Åh vad kul med chick lit-tema! En av mina absoluta favoritförfattare inom chick lit (hon är faktiskt en favoritförfattare överhuvudtaget), är Denise Rudberg. Först läste jag hennes böcker "Jenny S", "Matilde" och "Åse". Och jag älskade dem! Jag tyckte även jättemycket om "Väninnan", "O.s.a." och "Storlek 37". De olika karaktärerna kommer igen i flera böcker, men fokus ligger på olika personer i olika böcker. Det är lite speciellt, men jag gillar det!
En bok som jag inte blev lika imponerad av var "Malin och Henrik" som Denise Rudberg skrivit tillsammans med Daniel Möllberg. Just den här boken kändes faktiskt varken särskilt välgenomtänkt eller välskriven.
 
/Caroline

Kommentarer


Kommentera inlägget här: