Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Tematrio - Nyårslöften 2013

Kategori: Tematrio

I årets första Tematrio hos Lyrans Noblesser ska vi berätta om tre bokrelaterade löften/planer som vi har för det kommande läsåret. Här kommer mina:
 
1. Läsa 52 böcker under året. Det känns som ett utmanande men ändå realistiskt mål. Jag önskar ofta att dygnet hade fler timmar, och om  det hade haft det så hade jag gärna läst fler böcker än så. Nu får 52 böcker, dvs 1 bok per vecka i genomsnitt, vara mitt mål för i år.
2. Bokblogga. Nu vid årsskiftet har jag ju äntligen startat igång denna bokblogg, och här ska jag försöka vara flitig med att uppdatera om min läsning.
3. Delta i bokcirkel. Jag och sex bokintresserade vänner har nyligen startat en bokcirkel. Vi ska ha vår första bokträff nästa vecka. Vår plan är att träffas en gång varannan månad och diskutera en inför träffen vald bok. Vi kommer turas om att välja böcker, och jag tror verkligen att detta kommer att berika min läsning på många sätt.
 
/Carro
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: