Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Veckans ris & ros! (v.6)

Kategori: Veckans ris & ros

Sara och Bea vill denna vecka i ris & ros-utmaningen att vi berättar om en bok som förtjänar både ris och ros. 
 
 
Direkt när jag läste det här, poppade en viss bok direkt upp i huvudet på mig, nämligen "En dag" av David Nicholls. Det var en bok som jag älskade direkt... och som jag samtidigt störde mig jättemycket på!! Utan att avslöja för mycket kan jag säga att jag älskade själva idén och upplägget, men karaktärerna agerade gång på gång tvärtemot vad jag hade hoppats på, och det blev inte alls som jag tänkt mig.
 
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Hundöra säger:

    Jag håller fullständigt med dig. Jag känner precis samma sak. Älskar upplägget, men störde mig fruktansvärd på karaktärerna. Sen så tycker jag den var lite klyschig.

    Svar: Ja, det är väldigt irriterande när karaktärerna ideligen "går åt fel håll" och gör "tvärtemot" vad man som läsare hoppas och vill!
    CAROLINE

    2013-02-10 | 12:20:27
    Bloggadress: http://www.hundora.se/bokkupan/

Kommentera inlägget här: