Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 26 februari

Kategori: Top ten tuesday

 
Jag gillar frågan i veckans Top Ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Det handlar nämligen om att lista tio författare som skulle hamna på ens "auto-buy list", det vill säga författare vars böcker man skulle köpa oavsett vad de handlade om.
 
1. Denise Rudberg. Hon är en av mina favoritförfattare i alla kategorier, så hon är ju ett måste på denna lista.
2. Judith Lennox. Jag har hittills aldrig blivit besviken på Lennox. Hon skriver underbara kärlekshistorier som utspelar sig på 1800-talet och tidigt 1900-tal.
3. Camilla Läckberg. Jag är verkligen förjust i böckerna om Erica Falk och Patrik Hedström, så jag vill ju gärna ha med Läckberg på min auto-buy list.
4. Janet Evanovich. Det finns få författare som skriver så humoristiskt som Evanovich, och jag har aldrig blivit besviken på hennes böcker, så även hon har en självklar plats på denna lista.
5. Carin Gerhardsen. En skicklig deckarförfattare som har skrivit underbara deckare hittills. Jag har riktigt höga tankar om och stora förhoppningar på Gerhardsen.
6. Kristina Ohlsson. Ännu en skicklig deckarförfattare vars böcker jag slukar med hull och hår.
7. Sophie Kinsella. Särskilt förtjust är jag i Shopaholic-serien, men jag brukar gilla även hennes fristående böcker.
8. Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt. Denna författarduo skriver riktigt bra böcker, tycker jag!
9. Mari Jungstedt. Man kan lita på Mari Jungstedt. Hennes böcker är läsvärda och spännande.
10. Stieg Larsson. Nu lär ju inte Stieg Larsson skriva några fler böcker, men om han hade varit i livet och fortsatt skriva böcker så hade han tveklöst hamnat på denna lista.
 
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: