Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En smakebit på søndag: "Den dubbla tystnaden"

Kategori: En smakebit på søndag

 
Varje söndag har den norska bloggen Flukten fra virkeligheten en liten utmaning där man ska bjuda på ett smakprov från boken man läser för tillfället. Vi talar naturligtvis om En smakebit på søndag. Just nu läser jag "Den dubbla tystnaden" av Mari Jungstedt, och mitt smakprov kommer från sid.107-108:
 
De mörknande molnen såg hotfulla ut, kanske skulle regnet komma tidigare än vad som sagts. Han lyfte blicken mot himlen för att försöka tyda hur nära ovädret kommit och det var när ögat nått så långt som till toppen av berget som han tappade koncentrationen på seglingen. Jakob Ekström stod som paralyserad på brädan, skulle aldrig glömma synen som mötte honom där uppe på berget. Det fasansfulla som utspelade sig skedde snabbt, det tog i själva verket bara några sekunder, men gjorde tillräckligt intryck för att det skulle etsa sig fast i hans minne för resten av livet.
 
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Lexie f.d Bokälskarinnan säger:

    Är hennes böcker bra?

    Svar: Ja, jag tycker absolut det. Kvalitén är inte helt jämn, vissa böcker är bättre än andra, men överlag är de bra och mycket läsvärda!
    CAROLINE

    2013-02-24 | 12:30:17
    Bloggadress: http://lexielaser.org
  • Lena säger:

    Min dotter har alla böcker av Jungstedt så jag har tänkt låna dem av henne och läsa. Den första blir nog ganska snart!

    Svar: Ja jag tycker absolut att du ska börja läsa dem. Du har något att se fram emot :)
    CAROLINE

    2013-02-24 | 12:57:14
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Kajsa säger:

    Har tyvärr gett upp Jungstedt efter Den sista akten som jag blev väldigt besviken på. Men tack för smakbiten!

    Svar: Aha, vad trist. Jo det är ju så att vissa böcker i serien har varit bättre medan andra varit sämre. Vi får väl se vad jag tycker om "Den sista akten" när jag kommer dit...
    CAROLINE

    2013-02-24 | 16:56:13
    Bloggadress: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
  • Lottens Bokblogg säger:

    Tack för smakbiten. Den boken har jag läst, fast det var ett tag sen.

    Svar: Ok, jag gillar den... än så länge i alla fall :)
    CAROLINE

    2013-02-24 | 19:04:19
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Monika säger:

    Den här boken minns jag knappt. Jag gjorde misstaget att läsa sju Jungstedt på lika många månader och det blev helt enkelt för mycket. Men vad gör man inte för att hinna ikapp i en serie :)

    Svar: Aha ok, ja det kan ju bli för mycket av det goda också, förstås. Jag drar ut på läsningen lite, så att jag alltid har någon eller några olästa Jungstedtböcker i bokhyllan :)
    CAROLINE

    2013-02-24 | 19:29:18
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: