Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En smakebit på søndag: "Tro dina ögon"

Kategori: En smakebit på søndag

 
Flukten fra virkeligheten har fortfarande tagit jullov när det gäller En smakebit på søndag  men jag tänkte ändå bjuda på en smakebit. Är det söndag så är det ;)
Idag kommer min smakebit från Linwood Barclays "Tro dina ögon", sid. 97-98:
 
"Min bror är på sitt rum hela dagarna. Jag vet inte vad ni vill honom, men han är fullständigt oförarglig."
"Vad gör han på sitt rum?" frågade Parker.
"Han sitter vid datorn."
"Gör han det mycket?" frågade hon.
"Min bror har en psykisk störning. Han tycker om att vara för sig själv."
"Vilken typ av störning?" frågade Driscoll.
"Det är ingenting som nån annan har nåt att göra med", sa jag. "Han har en del problem, men han besvärar aldrig nån. Han är väldigt... fridsam."
"Men han skickar en hel del mejl", sa Parker.
Det här blev bara värre. "Vilken typ av mejl?"
"Håller du koll på din brors kommunikation?" frågade Driscoll.
"Va? Nej. Det gör jag inte. Jag visste inte ens att han kommunicerade med nån. Jag sa ju att han håller sig för sig själv."
"Är du medveten om att Thomas Kilbride regelbundet har skickat mejl till CIA?"
"Herregud", sa jag.
"Och att många av dessa mejl är skrivna till expresident Bill Clinton."
Jag fick en klump i magen.
 
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Bokdamen säger:

    Spännande smakbit! Jag har bara läst en annan bok av författaren och den var helt ok. Kanske skulle ta och läsa någon mer så småningom. :)

    2013-12-29 | 18:41:16
    Bloggadress: http://bokdamenblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: