Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 6 augusti

Kategori: Top ten tuesday

 
Temat för denna veckas Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish är böcker som vi önskade att det fanns uppföljare till.
 
1. "Livet efter dig" av Jojo Moyes. En sådan underbar historia borde verkligen ha en uppföljare! Allt för att få läsa mer...
2. "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Vore det inte härligt att få återuppta bekantskapen med grannarna i Oves kvarter?
3. "Mossvikenfruar" av Emma Hamberg. Jag skulle inte ha något emot att få läsa hur det sedan gick för Anki...
4. "Vinteräpplen" av Josefin Sundström kunde det definitivt skrivas en uppföljare till.
5. Ingen hade nog blivit gladare än jag om det kom en fortsättning på "Glappet" av Christina Herrström.
6. Uppföljaren till "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson hade jag gärna läst!
7. "Flickan från tjugotalet" av Sophie Kinsella är en bok vars uppföljare jag hade slukat.
8. "Alla mina systrar" av Judith Lennox. Det hade varit jätteroligt att få fortsätta följa denna släkthistoria.
9. Allison Pearsons "28 timmar på ett dygn: en karriärmammas dagbok" fick gärna ha en fortsättning, tycker jag.
10. Om "O.s.a." av Denise Rudberg fick en uppföljare skulle jag kasta mig över den direkt.
 
Vilka uppföljare skulle ni vilja se?
/Carro
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Håller på att läsa Livet efter dig och den är så bra! :)

    Svar: Ja visst är den!!
    CAROLINE

    2013-08-06 | 19:25:53
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Monika säger:

    Jag hade gärna fortsatt läsa om grannarna i Oves kvarter :)

    Svar: Det är säkert många som hade kunnat tänka sig det :)
    CAROLINE

    2013-08-07 | 09:02:00
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com

Kommentera inlägget här: