Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

En författare som lockar mig mer och mer

Kategori: Framtida bokutgivning

En författare som hyllas runt om på bokbloggarna och som jag egentligen bara hört gott om är Carlos Ruiz Zafón. Jag har själv aldrig läst något av honom, men har han länge stått på min att-läsa-lista, och nu känner jag att jag kanske borde prioritera upp honom?
 
Han har tidigare gett ut:
 
"Vindens skugga"
 
"Ängelns lek"
 
"Himlens fånge"
 
Och till hösten, i oktober närmare bestämt, kommer hans nya bok, "Marina".
 
 
Det kanske vore en bra idé att ta tag i Zafón till hösten. Eller vad säger ni som läst något av honom? Är hans böcker så bra som det sägs?
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Jag läste hans första när den kom ut. Tror min mamma fick hem den med någon bokklubb. Och jag älskade den! Den är mörk och spännande, men den har nivåer och ovisshet. Det är nästan så att jag vill läsa om den!

    Anledningen till att jag inte läst hans andra kan jag inte svara på. Borde nog ta tag i det där..

    Svar: Då ska jag se till att läsa hans första bok ganska snart! :)
    CAROLINE

    2013-08-12 | 19:48:49
    Bloggadress: http://bokstaden.se
  • Maria säger:

    Jag känner också att hösten borde innehålla åtminstone en Zafón. Har den första boken i serien, tänkt läsa den ett tag (i ett år eller så).

    Svar: Jag ska verkligen se till att läsa något av Zafón!
    CAROLINE

    2013-08-13 | 19:27:03
    Bloggadress: http://www.pocketblogg.se/

Kommentera inlägget här: