Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Bokhyllebingo

Kategori: Enkäter och listor

För ett tag sedan såg jag att Monika gjort Bokhyllebingo, något som ursprungligen verkar komma från BokBeate. Jag tänkte att det vore roligt att göra någon gång under semestern, så nu kör vi:
 
Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z:
 
Hitta en klassiker: 
 
Hitta en bok med en nyckel på omslaget:
 
Hitta något i din bokhylla som inte är en bok: 
(En pärm med papper om vårt husbygge) 
 
Hitta den äldsta boken i din bokhylla: 
(Från 1940, "ärvd" från mormors bror)
 
Hitta en bok med en tjej på omslaget: 
 
Hitta en bok som innehåller djur: 
 
Hitta en bok med en manlig protagonist:
 
Hitta en bok med bara ord på omslaget: 
 
Hitta en bok med illustrationer:
(Fick välja från min gamla kurslitteratur, för bland de skönlitterära hittade jag ingen)
 
Hitta en bok som har guldbokstäver:
 
Hitta en dagbok (sann eller påhittad):
 
Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn:
 
Hitta en bok som har en närbild på omslaget:
 
Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod: 
 
Hitta en inbunden bok utan sitt skyddsomslag:
("Prime time" av Liza Marklund)
 
 Hitta en turkos bok:
(Den är turkos, men det syns inte riktigt på bilden...)
 
Hitta en bok med stjärnor på omslaget:
 
Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult):
 
Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk:
 
Ja, det gick ju bra! Jag trodde faktiskt att jag skulle gå bet på någon eller några, men icke :)
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Monika säger:

    Kul att gräva lite bland böckerna i hyllan :)

    Svar: Ja det var det faktiskt! ;)
    CAROLINE

    2013-08-18 | 09:27:55
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: