Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Vad vi ska läsa i höst

Kategori: Framtida bokutgivning

Jag har sett hos Piratförlaget att vi har en del uppföljare att se fram emot i höst, och även några nya, fristående böcker av bekanta författare. Bland annat dessa:
 
"Analfabeten som kunde räkna" av Jonas Jonasson, som ju gjorde sig känd med "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" för ett par år sedan. I september är Jonasson tillbaka.
 
 
Uppföljaren till "Rosengädda nästa!" ska få titeln "Larma, släcka, rädda i Rosengädda", och den är förstås skriven av Emma Hamberg. Jag får ju ärligt säga att jag inte var jätteförtjust i "Rosengädda nästa!", men jag kommer nog ändå läsa uppföljaren eftersom den utspelar sig bara ett stenkast härifrån. Boken släpps någon gång i augusti.
 
 
I oktober kommer den tionde boken om journalisten Annika Bengtzon ut, skriven av Liza Marklund. Titeln blir "Lyckliga gatan". Personligen ligger jag efter när det gäller böckerna om Annika Bengtzon. Jag vill minnas att jag fastnade på "Prime Time", dvs fjärde boken i serien, men det finns säkerligen gott om Annika Bengtzon-fans där ut som ser fram emot att få läsa denna fortsättning.
 
Vad säger ni? Ser ni fram emot att läsa någon av dessa?
/Caroline
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Flotte boktips! Jeg leser gjerne svenske bøker og kommer absolutt til å holde utkikk etter noen av disse :)

    Svar: Kul att höra :) Vi behöver bra böcker att se fram emot!
    CAROLINE

    2013-04-26 | 10:39:58
    Bloggadress: http://www.anettesbokboble.blogspot.no

Kommentera inlägget här: