Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 9 april

Kategori: Top ten tuesday

 
Veckans Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish handlar om de tio bästa böckerna vi läste innan vi började bokblogga. Jag har ju bara bokbloggat i drygt tre månader, så de flesta riktigt bra böcker jag läst, läste jag ju innan bokbloggartiden, så att säga. Men okej, here we go: (utan inbördes ordning)
 
1. "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini
2. "Da Vinci-koden" av Dan Brown
3. "Alla mina systrar" av Judith Lennox
4. "Slumpvandring" av Majgull Axelsson
5. "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson
6. "Svek" av Karin Alvtegen
7. "Varför deppar Gilbert Grape?" av Peter Hedges
8. "Ondskan" av Jan Guillou
9. "Ett ögonblicks verk" av Anders Paulrud
10. "Ett ufo gör entré" av Jonas Gardell
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Zelly säger:

    Tusen strålande solar och Da Vinic koden är två favoriter :)

    Svar: Ja men de är ju ruggigt bra! :)
    CAROLINE

    2013-04-09 | 21:31:51
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se
  • Carro säger:

    Da Vinci Koden gillade jag också mycket när jag läste den, dock är det den enda jag har läst hittills av Dan Brown, vilket förvånar mig, eftersom jag tyckte så mycket om boken! Trevlig bokblogg du har !

    Svar: Jag har läst de böcker av Dan Brown som handlar om Robert Langdon, och de är riktigt bra.Tack snälla du för berömmet. Jag har kikat in hos dig, och jag kan inte säga annat än: tack detsamma! :-)
    CAROLINE

    2013-04-10 | 16:57:15
    Bloggadress: http://bokslukare.blogg.se

Kommentera inlägget här: