Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Nytt i bokhyllan

Kategori: Nytt i bokhyllan

Förra veckan beställde jag tre böcker från Adlibris, och i fredags damp de ner i brevlådan. Dessa tre böcker har nu flyttat in i min bokhylla:
 
 
  • "Paganinikontraktet" av Lars Kepler. Jag tillhör den skara som endast var måttligt imponerad av "Hypnotisören" och har därför inte läst någon mer av Keplers böcker. Men nu känner jag att hypen kring framför allt "Sandmannen" blivit så stor att jag väl ändå får jobba mig vidare i serien om Joona Linna. Man vill ju inte gå miste om något stort ;)

  • "Kvinnan i rummet" av Jussi Adler-Olsen. Denne författare har på något vis lyckats gå mig förbi, och det verkar ju som att jag verkligen missat något. Aldrig förr har jag blivit så hett tipsad om en författare/bok/serie som när det gäller just Adler-Olsens böcker. Det ska bli extremt spännande att läsa första boken i serien!

  • "Explosive eighteen" av Janet Evanovich. Detta är alltså artonde boken i serien om borgensagenten och prisjägaren Stephanie Plum. Jag fullkomligen älskar denna serie där författaren framgångsrikt lyckas blanda deckargenren med humor och chick lit!
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: