Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

30 day book challenge: day 3.

Kategori: 30 day book challenge

Nu var det ett tag sedan jag betade av en punkt på "30 day book challenge-listan". Dags att ta itu med fråga nr 3:
Day 3. Your favorite characters and which books they're from?
 
Lula i Janet Evanovichs böcker om Stephanie Plum
(Det finns få karaktärer som gör mig på så bra humör som Lula. Här snackar vi total frånvaro av allt vad självinsikt heter - humor på hög nivå!)
 
Christopher Silfverbielke i Buthler & Öhrlunds böcker om Jacob Colt
(Jag skulle för allt i världen inte vilja träffa den här riktigt galna psykopaten i verkligheten, men som en fiktiv figur gillar jag honom och alla hans sinnessjuka påhitt...)
 
Kate Reddy i Allison Pearsons bok "28 timmar på ett dygn: en karriärmammas dagbok"
(Med tanke på hur hög igenkänningsfaktor jag upplevde när jag läste om Kate och hennes stressiga liv så kan jag ju inte annat än tycka om henne.)
 
Cecilia Lund i Katerina Janouchs serie om barnmorskan Cecilia
(En vardagshjälte av rang - hon gör allt för sin familj och allt för sina patienter!)
 
Patrick Kenzie i Dennis Lehanes böcker om privatdetektiverna Kenzie och Gennaro 
(Hans kvicka och smarta repliker som dryper av ironi får mig att fullkomligen älska honom...)
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: