Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Månadsrapport: januari 2014

Kategori: Månadsrapport

Det har blivit dags att summera januari månads läsning. Inte för att den var så mycket att hänga i granen, varken vad det gäller antal eller kvalitet...
 
Lästa böcker i januari:
 
1. "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Betyg: 4/5
2. "Himmelsdalen" av Marie Hermanson. Betyg: 2/5
3. "Den andalusiske vännen" av Alexander Söderberg. Betyg: 1/5
4. "Solviken" av Annika Estassy. Betyg: 4/5
 
Bland mina januariböcker hittar man alltså ett riktigt bottennapp, en "helt okej" bok och två bra böcker. Lite sisådär om man ser det på det stora hela. Sedan är jag inte riktigt nöjd med antalet lästa böcker, men fokus har legat på annat än läsning denna månaden.
Jag får helt enkelt hoppas på att februari bjuder på bättre - och mer - läsning!
 
Uppdatering utmaningar:
 
Spänningsutmaningen: "Den andalusiske vännen"
Boktolvan: Marie Hermanson, Alexander Söderberg och Annika Estassy
Hyllvärmarutmaningen:  -
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Mia Eggimann säger:

    Ja jag tänker inte läsa Alexander Söderbergs bok, nix.
    Mia

    Svar: Nej, lägg den tiden på något annat...
    CAROLINE

    2014-02-04 | 20:26:22
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Lena säger:

    Det går ju ofta lite upp och ner med läsningen.

    Svar: Ja, det gör kanske det. Men det känns trist när man får så lite läst...
    CAROLINE

    2014-02-04 | 21:25:44
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Monika säger:

    Jag har läst så mycket negativt om Den andalusiske vännen att jag faktiskt, trots att jag är nyfiken, ratat den. Himmelsdalen däremot, har jag här hemma och den ska nog snart bli läst :)

    2014-02-05 | 06:33:55
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: