Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

5 frågor om böckerna i din bokhylla

Kategori: Enkäter och listor

Så sent som igår skrev jag ju här på bloggen att jag kommer göra ett blogguppehåll. Och det är egentligen inte blogglusten som fattas mig, utan snarare tiden och energin (jag ska försöka förklara såsmåningom). Men nu har jag blivit utmanad av Lotten, och det verkade så roligt att jag inte kan låta bli att ta mig an utmaningen på en gång:
 
1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.

Det ska bli ett nöje att få läsa den senaste boken av Sophie Kinsella, "Bröllopsnatten".
 
 
2. Den bästa boken du har hemma.

Oj... Då får nog svaret bli "Explosivt byte" av Janet Evanovich. Vilken underbar bok!!
 
 
3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
 
Jag hade höga förväntningar på Alexander Söderbergs "Den andalusiske vännen", men den gick överhuvudtaget inte hem hos mig, utan det blev bottenbetyg...
 
 
4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.
 
På förra årets bokrea köpte jag Lucy Dillons "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar", och den har fortfarande inte blivit läst. Jag ska dock ta tag i den så fort jag läst ut den boken jag hålls med nu. 
 
 
5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag. 
 
Jag fastnade för omslaget till "Beautiful creatures" och köpte den direkt. Det var inte riktigt min typ av bok, men jag tycker fortfarande att omslaget är riktigt snyggt =)
 
Jag tackar Lotten för att hon utmanat mig (det är ju så roligt med utmaningar!), och vidare utmanar jag följande personer (om de har tid/ork/lust osv):
 
 
/Carro
 
 

Kommentarer

  • Britt-Marie "Bim" Kullin säger:

    Och jag hade både tid/lust/ork!
    ;-)

    http://bimsblogg.wordpress.com/2014/02/11/fem-fragor-om-bockerna-i-din-bokhylla/

    2014-02-11 | 10:20:16
    Bloggadress: http://bimsblogg.wordpress.com
  • Lottens Bokblogg säger:

    Vad kul att du hakade på så snabbt :-)
    Den andalusiske vännen var en besvikelse för mig också!
    Beautiful Creatures-serien har snygga omslag, det håller jag med om.

    2014-02-11 | 10:41:49
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Mia Eggimann säger:

    Skoj att läsa vad andra svarat,håller med om snygga omslag till Beatifuk Creatures serien, fasen jag kan inte stava idag.
    Mia

    2014-02-11 | 20:09:17
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Zelly säger:

    Klart jag har tid och lust. Tack :) Ska göra den nu på en gång :)

    2014-02-11 | 21:08:16
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: