Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Heja Danmark

Kategori: Allmänt

Tyvärr har det varit tyst och dött här på bloggen ett tag. Men det har sina skäl. Hur som helst så fortsätter jag att läsa, om än inte i samma takt som förut. Det är ganska skönt att jag lärt mig att inte få dåligt samvete för att det tar två eller tillochmed tre veckor att läsa en bok. Jag läser  i alla fall. Och framförallt läser jag bra  böcker - av författare som jag vet att jag gillar eller författare som jag är övertygad om att jag kommer gilla. För när jag väl läser, vill jag läsa böcker som ger mig något. Inte böcker som jag bara sitter och irriterar mig på.
 
 
Hur som helst - häromdagen läste jag ut andra boken i Jussi Adler-Olsens serie om Carl Mørck och Avdelning Q, nämligen "Fasanjägarna". Den höll precis lika hög kvalitet som "Kvinnan i rummet". Det bästa med Adler-Olsens böcker är att man bara kan luta sig tillbaka och låta sig uppslukas av en välskriven och riktigt spännande bok, tryggt förvissad om att författaren kommer ro oss iland, utan besvikelser.
Heja Jussi Adler-Olsen och Danmark!
 
Jag ser förstås redan fram emot att läsa nästa bok i serien, men jag är ju en sådan där som inte vill stå utan böcker från mina favoritförfattare, så jag drar gärna ut på läsningen lite och läser ett gäng andra böcker emellan.
 
Over and out.
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: