Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Den osynlige mannen från Salem"

Kategori: Bokrecensioner

Titel: "Den osynlige mannen från Salem"
Författare: Christoffer Carlsson
Format: Pocket
Antal sidor: 345
Förlag: Pocketförlaget
Copyrightår: 2013
 
Baksidetext:
Det är slutet på sommaren och en ung kvinna hittas skjuten till döds i ett härbärge för Stockholms hemlösa. Tre våningar upp vaknar polisen Leo Junker i sin lägenhet av blåljusen. Jakten på en gärningsman börjar, ett sökande där varje steg framåt endast leder längre in i en labyrint, skapad av någon som inte går att fånga.
 
Nästan tjugo år tidigare, under sin uppväxt i förorten Salem, möter den unge Leo två personer som för alltid kommer att stanna hos honom. John och Leo blir vänner, Leo och Julia blir något mer. Och i skuggorna skymtar också någonting annat. En person som kommer att förändra allt.
 
 
Omdöme:
Att döma av baksidetexten borde den här boken vara som klippt och skuren för mig. Den innehåller alla ingredienser jag gillar, men tyvärr lyckas jag ändå inte gilla boken - hur mycket jag än försöker. Det är inget fel på Carlssons sätt att skriva, på hans karaktärer eller på själva storyn, men jag fastnar överhuvudtaget inte för något alls i den här berättelsen, utan måste tvinga mig själv att läsa vidare. Jag lär inte ens minnas den här boken imorgon... Nej, det här var - tråkigt nog - ingenting för mig.
 
Betyg: 1/5
 
Stort tack till Pocketförlaget för recensionsexemplaret!
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Freja säger:

    Jag har just beställt den, hoppas den passar mig bättre... Fast ibland är det OK med en bok som ite stannar kvar, som bara är tidsfördriv...

    2014-02-05 | 18:55:02
    Bloggadress: http://frejareddevil.wordpress.com
  • Lottens Bokblogg säger:

    Precis motsatt mot för mig då :-)
    Ibland så funkar ju inte böcker, och man vet inte varför.

    2014-02-05 | 20:50:19
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Carro säger:

    Oj, jag tyckte att den här var jättebra. Tänk så olika det kan vara :P

    2014-02-05 | 21:21:03
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Zelly säger:

    Jag gav denna en 3:a men jag kommer knappt ihåg den.

    2014-02-07 | 20:36:02
    Bloggadress: http://zellysbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: