Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

"Mitt liv & jag"

Kategori: Bokrecensioner

Från Bazar Förlag dök Cecelia Aherns "Mitt liv och jag" upp i brevlådan - till min glädje. Den gjorde sig utmärkt som läsning under parasollet!
 
Beskrivning från förlaget:
 
Lucy Silchester har fullt upp med livet, vänner, katten, familjen, andras invecklade relationer, arbetet (som hon inte gillar) och en bil som ständigt måste till verkstaden. Livet har kört fast i samma hjulspår.
 
En dag knackar livet på hennes dörr i skepnad av en ganska nedgången man i en gammal kostym. Livet följer Lucy vart hon går och hon tvingas att möta sig själv och de halvsanningar som kantat hennes liv. Kan livet lära henne att vara sann mot sig själv?
 
 
Det här var sannerligen en historia i sann Ahern-anda. Och förmodligen den bästa sedan "PS. Jag älskar dig!" och "Där regnbågen slutar", som båda blev storfavoriter hos mig. "Mitt liv & jag" når inte riktigt upp till samma kvalitet som nyss nämnda titlar, men Ahern är åtminstone en god bit på vägen. Den här boken liknar nämligen ingen annan jag läst, och den är dessutom både mysig och lite smårolig. Tyvärr finns även vissa delar som blir lite sega och tjatiga i längden, men på det stora hela är detta helt klart en läsvärd, annorlunda och charmig historia.
 
Tack till Bazar Förlag för recensionsexemplaret!
 
/Caroline
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: