Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Andra bokcirkelträffen

Kategori: Bokcirkel

Förra helgen var det åter dags för bokcirkelgänget att träffas. Denna gång var vi fulltaliga, dvs sju stycken. Inför träffen hade vi läst "En drink före kriget" av Dennis Lehane.
 
Jag gillade ju den här boken (recensionen finns här), som var min första bekantskap med Lehane. Det visade sig att ingen i gruppen hade läst något av Lehane tidigare, men nu ville alla läsa nästa bok, "Mörker, ta min hand", som är del nummer två i serien om detektiverna Kenzie och Gennaro,
 
 
Man kan sammanfatta bokcirkelträffen med att samtliga gillade boken, alltså. Vissa älskade den, tillochmed! Framförallt gillade vi Lehanes rättframma sätt att skriva och hans humoristiska liknelser. Dessutom tilltalades vi alla av den spännande handlingen och den action som boken faktiskt har.
 
Gruppens sammanfattade betyg (snittbetyg): 4,2/5
 
Inför nästa bokcirkelm är det jag som väljer boken vi ska läsa. Jag återkommer med vilken det blir!
 
/Carro
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: