Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 28 september

Kategori: Top ten tuesday

 
Denna Top Ten Tuesday  hos The Broke and the Bookish skall vi antingen nämna tio litterära världar som vi aldrig skulle vilja leva i, eller tio karaktärer som vi inte skulle vilja byta plats med. För min del blir det sex stycken av det senare:
 
1. Merete Lynggaard i "Kvinnan i rummet" av Jussi Adler-Olsen
Jag ska inte spoila något för de som inte läst boken, men den här kvinnan råkar ut för något vedervärdigt. Jag blev illamående bara av att läsa om det.
 
2. Alla karaktärer som på något vis kommer i kontakt med Christopher Silfverbielke i böckerna av Buthler & Öhrlund
Silfverbielke är ingen som man skulle vilja möta, och vi vet ju hur det brukar gå med de som kommer i hans väg på ett eller annat vis...
 
3. Erik "Ondskan" av Jan Guillou
På internatskolan där Erik hamnar, utsätts han för pennalism och våld. Det riktigt knöt sig i magen flera gånger när jag läste den här boken.
 
4. Mia "Gömda" av Liza Marklund
Det behövs väl ingen förklaring här. Mias öde är allt annat än vad man önskar sig av livet...
 
5. Holly "PS Jag älskar dig" av Cecelia Ahern
Holly blir änka i så ung ålder att bara tanken gör mig spyfärdig!
 
6. Daniel "Himmelsdalen" av Marie Hermanson
Daniel åker för att hälsa på sin bror som vilar upp sig på en rehabiliteringsklinik i Schweiz... Tyvärr visar det sig vara en klinik - helt avskärmad från övriga världen - för psykopater, och när Daniel väl vill åka hem släpper de inte ut honom...
 
/Carro
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Nae, det är många man inte vill byta plats med! :)

    2014-01-28 | 15:09:13
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Monika säger:

    Se där, där hade jag kunnat hitta några punkter att ha med. Jag hoppade den här veckan :)

    2014-01-28 | 17:57:24
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: