Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Böcker jag borde givit upp

Kategori: Allmänt

Jag har ju som "policy" att inte lägga tid eller energi på att läsa böcker som jag inte gillar. Det finns ju så många bra böcker och så lite tid, så varför inte ägna sig åt böcker som man verkligen vill  läsa - böcker som man tycker om!?
Detta innebär att jag inte vill tvinga mig själv att läsa ut böcker som jag inte gillar (även om det känns som bortkastad tid att ha läst en halv bok och sedan ge upp). 
 
Hur gick det det då med detta "löfte" under 2013? Sådär, får jag erkänna. Jag vet att jag gav upp två böcker, men jag kan bara minnas den ena, och det var "Analfabeten som kunde räkna". Den andra har jag visst förträngt.
 
 
Sedan har vi ett par böcker som jag, med facit i hand, borde ha givit upp. Då snackar vi om böcker som det känns bortkastat att ens ha läst, just för att jag inte alls gillade dem och för att de inte gav mig något. 
Här är dessa böcker:
 
"Tack för alla minnen" av Cecelia Ahern
 
"Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman
 
"[geim]" av Anders De La Motte
 
Sedan finns det förstår en hel hög med böcker som inte fick mer än ett knappt godkänt, men det känns ändå inte som bortkastad tid att ha läst dem.
 
Hoppas att jag blir bättre på att hålla mitt löfte under detta år...
 
/Caroline
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Man skall ju inte tvinga sig igenom böcker man inte gillar, men det gör man ändå vissa gånger!!

    2014-01-23 | 19:52:12
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Mia Eggimann säger:

    Geim gillade jag faktiskt, men smaken är olika.
    Mia

    2014-01-23 | 21:19:29
    Bloggadress: http://miaeggimann2.blogspot.se/
  • Helena, MsHisingen säger:

    Älskade Geim :) Har väldigt svårt för att lägga undan böcker, tvingar igenom mig det mesta, men visst är det ett slöseri med tid. Borde förbättra mig med det...

    Svar: Jag tror att jag är ensam om att inte gilla Geim ;)
    CAROLINE

    2014-02-03 | 20:13:11
    Bloggadress: http://mshisingen.blogspot.se

Kommentera inlägget här: