Bland Böcker

Här handlar allt om böcker, bokrecensioner och andra bokrelaterade ämnen!

Top Ten Tuesday: 5 november

Kategori: Top ten tuesday

 
Det är tisdag och det har alltså blivit dags för tisdagsutmaningen Top Ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Denna gång handlar det om uppföljare som vi inte kan vänta på. För min del är det faktiskt inte så många, men åtminstone några. Här kommer de:
 
1. "The last boyfriend" av Nora Roberts
Den här boken finns visserligen redan, men jag skulle nog helst vilja läsa den på svenska. Och när den svenska översättningen kommer kan man verkligen undra. Detta är hursomhelst andra delen i Boonsboro-trilogin, och eftersom jag älskade första boken så kan jag förstås knappt vänta på nästa del...
 
2. "Takedown Twenty" av Janet Evanovich
Den tjugonde boken i min favoritserie om Stephanie Plum är snart här. Jag visserligen två böcker kvar i serien att läsa innan dess, men det är ett medvetet val. Jag vill ju inte stå utan en oläst Plum-bok att sätta tänderna i!
 
3. "Lejontämjaren" av Camilla Läckberg
Nästa bok i serien om Erica Falk och hennes Patrik Hedström kommer någon gång under 2014. Me like!!
 
Framförallt är det dessa tre böcker jag längtar efter. Men sedan skulle jag ju verkligen inte ha något emot att följande författare kom ut med nya böcker/uppföljare:
 
4. Denise Rudberg (Marianne Jidhoff-serien)
 
5. Carin Gerhardsen (Conny Sjöberg-serien)
 
6. Katerina Janouch (Cecilia Lund-serien)
 
7. Kristina Ohlsson (Fredrika Bergman-serien)
 
8. Ann Rosman (Karin Adler-serien)
 
9. Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt (Sebastian Bergman-serien)
 
10. Dan Buthler & Dagh Öhrlund (Christopher Silfverbielke-serien)
 
Vilka uppföljare längtar ni efter?
/Carro
 

Kommentarer

  • Lottens Bokblogg säger:

    Jaha, ny av Läckberg, det hade jag missat.
    Annars skriver jag under på nästan hela din önskelista där på författare som borde skriva uppföljare ;-)

    Svar: Jag hörde en radiointervju med Läckberg, och då berättade hon om nya boken :)
    CAROLINE

    2013-11-05 | 17:40:41
    Bloggadress: http://lottensbokblogg.wordpress.com
  • Monika säger:

    Aha, en ny Läckberg :)

    Svar: Ja det sägs så. Härligt tycker jag! :D
    CAROLINE

    2013-11-05 | 18:16:38
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: